Blog da Parábola Editorial

Blog da Parábola Editorial

Mary Jane Curry é professora associada na Warner Graduate School of Education and Human Development, University of Rochester. 

Theresa Lillis é professora na Faculty of Education and Language Studies, Open University, UK.

Ambas são editoras de Global Academic Publishing: Policies, Perspectives and Practices (2017, Multilingual Matters) e...

Mary Jane Curry é professora associada na Warner Graduate School of Education and Human Development, University of Rochester. 

Theresa Lillis é professora na Faculty of Education and Language Studies, Open University, UK.

Ambas são editoras de Global Academic Publishing: Policies, Perspectives and Practices (2017, Multilingual Matters) e coautoras de Academic Writing in a Global Context: The Politics and Practices of Publishing in English (2010, Routledge) e de A Scholar’s Guide to Getting Published in English: Critical Choices and Practical Strategies (2013, Multilingual Matters).

Mais

Inglês como “língua franca” na publicação de periódicos acadêmicos

ingles-como-lingua-franc_20180604-170425_1

Uma crítica

 

A tendência para publicar em inglês é resultante de políticas neoliberais que afetam os objetivos, as atividades e as condições de trabalho no ensino superior.

Tradução: Raquel Salek FiadFlávia Danielle Sordi Silva Miranda

 

Continuar lendo
  3451 Acessos
  0 comentários
3451 Acessos
0 comentários
logo_rodape.png
Blog da Parábola Editorial
Todos os Direitos Reservados

Entre em contato

RUA DR. MÁRIO VICENTE, 394 IPIRANGA | 04270-000 | SÃO PAULO, SP
PABX: [11] 5061-9262 | 5061-8075
Sistemas Web em São Paulo

Search